روش های موثر در بالا بردن فروش سایت فروشگاهی

10 راهکار برای افزایش فروش در وبسایت فروشگاهی | ترفند های بالا بردن فروش سایت فروشگاهی

فهرست مطالب

10 راهکار برای افزایش فروش وبسایت های فروشگاهی

در عصر تکنولوژی و اینترنت خرید و نیازهای انسانی به سمتی رفتند تا در بستر اینترنت تنها با چند کلیک ساده محصولی را از فاصله ای دور سفارش داده و تحویل بگیریم. وبسایت های فروشگاهی امروزه بسیار گسترده شده اند و این گستردگی و شلوغی نشان از استقبال انسان ها و مخاطبان این وبسایت ها می باشد. با وجود روی کار آمدن صنعت و کسب و کار های مختلف در این زمینه، رقابت در این بستر بسیار شدیدتر شده و افراد برای جذب مشتری و فروش بیشتر مجموعه همواره تلاش خود رامی کنند. در ادامه این مقاله مفید و کاربردی شما را با 10 راهکار برای افزایش فروش وبسایت های فروشگاهی آشنا می کنیم تا بتوانید با بکارگیری این راهکارها فروش بالایی را به خود اختصاص دهید.

ساخت تیزر تبلیغاتی

1. صادقانه و واقع بینانه رفتار کنید

در راه اندازی و رشد کسب و کار اینترنتی اصل اول صداقت کاری می باشد. صداقت در هر کاری یکی از ابزارهای مهم برای موفقیت به شمار میرود. برخی از افراد گمان میکنند با تعریف و تمجید الکی از محصولات میتوانند فروش بالاتری داشته باشند درصورتی که افرادی که محصولات خود را بصورت صادقانه معرفی می نمایند، فروش بیشتری دارند. همچنین واقع بین بودن نیز شرط موفقیت در کار میباشد. برخی از افراد برای این که یک شبه به فروش بالایی برسند و از این رو شرایط ویژه ای را برای محصولات خود در نظر میگیرند که همین امر پس از مدتی باعث ورشکستگی میشود. به عنوان مثال برخی از فروشگاه ها برای این که کالای خود را به فروش برسانند از شرایط اقساطی کردن استفاده میکنند و پس از مدتی تنها چیزی که برایشان باقی می مانند اقساطی است که به مرور ارزش پولی آن کاهش پیدا می کند.

مدیریت سایت های فروشگاهی | موارد لازم برای راه اندازی وبسایت فروشگاهی راه اندازی

صداقت در تجارت و کسب و کارتان را فراموش نکنید

صداقت در کار منجر به اعتماد بیشتر مشتریان به برند شما می شود. هنگامی که شما در کار خود اغراق نکنید و یا مدعی کاری نشوید که نتوانید از پس آن بربیایید، کاربران متوجه صداقت شما در کار می شوند و از این رو به وبسایت شما اعتماد بیشتری می کنند و ترجیح می دهند محصولات مورد نیاز خود را از فروشگاه شما خریداری نمایند. برخی از افراد به اشتباه فکر می کنند که اگر فروشگاه خود را با اغراق بزرگ تر از آن چه که هست نشان دهند در گروه بزرگان قرار می گیرند ولی از این موضوع غافلند که کاربران بسیار هوشیار هستند و این موارد موجب می شود کاربران آن ها را نادیده بگیرند.

2. از خاصیت تضمین بی قید و شرط کالای خود استفاده کنید

اصول و نکات خرید و فروش وبسایت های فروشگاهی | تضمین کالا

فروش بدون تضمین سخت امکان پذیر است

همواره مشتریان در هنگام خرید محصولات به این موضوع فکر می کنند که اگر کالا مشکلی داشته باشد چه کنیم؟ آیا محصول ارسالی همان چیزی است که در تصویر می بینیم؟ چگونه به فروشگاه اعتماد کنیم؟ ضمانت در خرید یکی از دلایل فروش بیشتر وبسایت های فروشگاهی می باشد زیرا امروزه کم نیستند وبسایت های تقلبی که به منظور کلاهبرداری های متعدد ساخته می شوند و اینگونه اعتماد خریداران به سایت های فروشگاهی را سلب میکنند. بنابراین کاربران حق دارند که نتوانند به سایت های فروشگاهی اعتماد کنند و همین بی اعتمادی باعث می شود که کاربران ریسک خرید اینترنتی را به جان نخرند. در نتیجه شما برای این که سایت ها فروش بیشتری داشته باشند باید این تضمین را به مشتری بدهید که در صورتی که محصول هر نوع مشکلی داشته باشد بدون هیچ قید و بندی میتواند آن را پس داده و وجه خود را دریافت کند.

همیشه باید خودتونو جای مشتری بزارید و تصور کنید که چه چیزی در وهله اول برای مخاطب مهم است. تضمین و و ضمانت یک اصل اساسی در فروش یک کالا می باشد و این تضمین محدود به خرید و فروش اینترنتی نمیباشد. بلکه حی یک مغازه دار هم به خوبی از این حقیقت آگاه میباشد که برای جذب مشتری باید ضمانت یا گارنتی برای ارائه داشته باشد. پس د سعی کنید در کنار کیفیت محصولات خود، ضمانت و تضمین کالا ی خود را نیز به همراه داشته باشید. با این روش مشتریان به راحتی به شما اعتماد کرده و تبدیل به مشتریان وفادار شما می شوند و این مشتریان باعث معرفی مشتریان دیگر شده و همین روند به صورت زنجیره ای پیش رفته و سایت شما را به یک سایت فروشگاهی پرفروش تبدیل خواهد کرد.

3. رضایت کاربران از محصولات را در معرض دید قرار دهید

راهنمای فروش در وبسایت فروشگاهی |رضایت مشتری در وبسایت فروشگاهی

بازخورد ها و رضایت مشتری را به تصویر بکشید

تبلیغ و تعریف مشتریان از محصولات شما یکی از موثرترین روش های فروش بالای شما می باشد و از این رو اغلب وبسایت های فروشگاهی قسمتی را به ثبت نظرات کاربران اختصاص داده اند و کاربران و مشتریان نظرات خود را از محصولات خریداری شده در این قسمت ثبت می کنند و مشتریان دیگر با مشاهده این نظرات می توانند به راحتی وبسایت شما را به عنوان یک وبسایت معتبر شناسایی کرده و از این رو اعتمادسازی بیشتری صورت می گیرد. ارزش این نظرات در اعتمادسازی به قدری بالاست که حتی برخی از وبسایت های فروشگاهی بخشی را به این کار اختصاص داده اند. همچنین برای اطمینان بیشتر می توانید از رضایت مشتریان اسکرین شات گرفته و در سایت های خود قرار دهید. علاوه بر نظرات برای اعتمادسازی بیشتر در قسمت بالای صفحه نماد الکترونیکی سایت خود را به نمایش بگذارید.

اگر دقت کرده باشید یکی از مواردی که موقع خرید یک کالا اینترنتی برای هر یک از ما اتفاق می افتد این است که به کامنت ها و نظرات مشتری ها رجوع می کنیم. همواره رضایت مشتری های قبلی سایت شما برای مشتریان جدیدتان مهم است. آنها با دقت و حوصله وقت می گذارند و نظرات و انتقاد ها را می خوانند. ونکته حائز اهمیت در این است که با دیدن یک نظر ، به راحتی خوبی یا عیب بر روی محصول شما را می پذیرند. برای نشان دادن رضایت مشتری های خود پیشنهاد می کنیم علاوه بر متن رضایت آنها، می توانید با ارائه پیشنهاد های جذاب در قالب تخفیف و غیره ، از آنها بخواهید برایتان ویدئو رضایت ضبط کنند. با انتشار ویدئو های رضایت مشتری در وبسایت خود راه یکساله اعتماد سازی را یک شبه طی می کنید.

4. از تصاویر باکیفیت برای محصولات خود استفاده کنید

ساخت و تولید تصاویر با کیفیت برای وبسایت فروشگاهی | عکاسی سایت فروشگاهی

هرگز فراموش نکنید : عکس ها و تصاویر جادو می کنند

نمایش تصاویر محصولات باعث آشنایی بیشتر کاربران با محصولات شما می شود. استفاده از تصاویر شفاف و باکیفیت که بتواند محصولات شما را به خوبی معرفی کند می تواند تاثیر زیادی در فروش بیشتر محصولات داشته باشد بنابراین در صورتی که بتوانید محصولات خود را به بهترین شکل ممکن به نمایش بگذارید فروش بیشتری خواهید داشت. برای گرفتن عکس های باکیفیت و اصولی بهتر است از عکاسان حرفه ای برای این کار کمک بگیرید. برای بهتر دیده شدن عکس ها و آشنایی کامل کاربران با محصولات شما بهتر است از محصولات خود از زوایای مختلفی عکاسی کنید تا نتیجه مطلوب تری را به دست بیاورید. اهمیت کیفیت عکس ها به گونه ای است که برخی از سایت های فروشگاهی اتاقی را به عنوان آتلیه در نظر می گیرند و عکاسی را برای این کار استخدام می کنند تا به صورت حرفه ای از محصولات عکاسی شود.

تصویر های وبسایت فروشگاهی شما به حدی مهم هستند که علاوه بر نشان دادن کلاس کاریتان به مخاطب و مشتری هدف ، باعث افزایش اعتماد و دست به دست شدن و معرفی وبسایت فروشگاهی شما می شوند. پروسه عکاسی محصولات سایت شما بسته به حجم کالا و نوع خدماتی که ارائه می دهید می تواند زمان بر باشد. پیشنهاد می کنیم اگر تازه در شروع کار قرار دارید ، استارت تصویر برداری از محصولات خود را بزنید تا با گذشت زمان حجم عکس برداری ها زیاد نشوند. اما اگر در میانه راه هستید و محصولات سایت وسیع و گستره میباشد . پیشنهاد می کنیم برای محصولات جدید و بروز سایت تصویربرداری خود را آغاز کرده و در کنار آن کم کم تصاویر محصولات قدیمی تر خود را انجام دهید. 

5. استفاده از کلمات کلیدی در کنار محتوای ارگانیک

استفاده از کلمات کلیدی برای سایت های فروشگاهی

تا جای ممکن از محتوای متنی ارگانیک و ویدئو استفاده کنید

استفاده از کلمات کلیدی تاثیر زیادی بر روی میزان فروش شما دارد. شما باید این توانایی را داشته باشید که به صورتی کاملا جذاب و حرفه ای محصولات خود را معرفی کنید. متن شما باید به گونه ای باشد که علاوه بر این که برای کاربران جذاب باشد بتواند تمامی اطلاعات لازم از آن را دریافت کند. همچنین استفاده از این کلمات کلیدی به صورت مناسب و حساب شده موجب می گردد که رتبه شما در جستجوگرهای گوگل افزایش یافته و از این طریق سایت شما در صفحات نخست گوکل نمایش داده می شود که این امر تاثیر بسیار زیادی بر روی میزان فروش شما دارد. انتخاب کلمات کلیدی مناسب به نوع فعالیت شما وابسته بوده و باید به صورت اصولی انتخاب شود. در کنار کلمات شما می توانید از تیزر تبلیغاتی ، کلیپ معرفی ، آموزش استفاده از سیت یا محصول و … در قالب ویدئو نیز استفاده کنید.

در اصول سئو سایت چیزی به نام چگالی کلمه وجود دارد. برای مثال زمانی که شما در یک صفحه از وبسایت خود قصد فروش گلدان چوبی را دارید، می بایست به خوبی چگالی این کلمه کلیدی را در صفحه مد نظر رعایت کنید. چگالی نه باید زیاد کم باشد نه زیاد. تا جای ممکن سعی کنید محتوای مفید و کاربردی برای مخاطب در صفحه مورد نظر تهیه کنید. برای مثال از ویژگی ها و مشخصات کامل گلدان چوبی خود برای مشتریان بگویید. اگر محصول شما نیاز به راهنمایی یا حتی نمایش ویدیو دارد ، برای آن در صفحه ویدیو قرار دهید. خلاصه هر چیزی که فکر میکنید مشتری به آن نیاز دارد را برایش فراهم کنید تا او را در صفحه خود نگه دارید. مخاطب اگر به خوبی جواب سوال خود نرسد، از سایت شما خارج شده و به سراغ فروشگاهی دیگر می رود.

6. تاثیر شبکه های اجتماعی را جدی بگیرید

تاثیر شبکه های اجتماعی بر فروش سایت | اصول سوشیال مدیا برای فروش سایت

برنامه شبکه های اجتماعی خود را به صورت جدی جلو ببرید

استفاده از شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک، توئیتر، اینستاگرام، تلگرام و … یکی از روش هایی است که با استفاده از آن می توانید برند و وبسایت خود را به مخاطبین بیشتری معرفی کرده و از این طریق بازدیدکنندگان سایت خود را افزایش دهید. مدیران بازاریابی این شیوه را اصل کار خود می دانند و شبکه های اجتماعی را ترکیبی از سایت قلمداد می کنند به همین دلیل به صورت ویژه این موضوع را مهم جلوه می دهند. هنگامی که شما لینک وبسایت خود را در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارید برخی از افراد از سر کنجکاوی بر روی آن کلیک کرده و وارد سایت شما می شوند و از این طریق فروش بیشتری خواهید داشت.

امروزه اهمیت شبکه های اجتماعی و سوشیال سیگنال ها در جلو بردن کسب کار بر هیچ کسی پوشیده نیست. بسیاری از کسب و کار ها اصلا فاقد وبسایت یا سایتی فروشگاهی هستند ولی به واسطه همین شبکه های اجتماعی کار می کنند و محصولات خود را به معرف معرفی و فروش می رسانند. حال کسب و کار هایی موفق هستند که در کنار سایت بزرگ خود، به صورت جدی سوشیال مدیا را دنبال کرده و بطور پیوسته و برنامه ریزی شده در شبکه های اجتماعی خود نیز فعالیت می کنند. بدین منظور در کشور ما ایران شبکه های اجتماعی نظیر تلگرام و اینستاگرام از محبوبیت و پتانسیل بالایی برخوردار می باشند. معقوله ای با نام اینستاگرام مارکتینگ این روز ها خود به تنهایی به یک اصل مهم برای مدیران و صاحبین کسب و کارها تبدیل شده است.

10 راهکار افزایش فروش در اینستاگرام

7. بازه زمانی ارسال محصولات را مشخص کنید

نحوه ی سفارش در وبسایت های فروشگاهی | زمان تحویل کالا از سایت های فروشگاهی

مدت زمان تحویل کالا را ثبت و کوتاه کنید

همواره کاربران برای خرید کردن و تحویل گرفتن کالای مورد نظر خود شوقو ذوق زیادی دارند. آنها تمایل دارند که محصولات خریداری شده هر چه زودتر به دست آن ها برسد به همین دلیل باید نهایت سعی خود را بکنید تا در سریع ترین زمان ممکن محصولات را برای مشتری ارسال کنید. بازه زمانی ارسال محصولات باید برای کاربران کاملا مشخص شده باشد تا آن ها بتوانند برای تحویل محصولات خود برنامه ریزی داشته باشند. همچنین می توانید از خدمات پس از ارسال محصول استفاده کنید در این صورت هنگامی که کاربر محصولی را خریداری می کند می تواند به راحتی در جریان مراحل ارسال شما بوده و اطمینان داشته باشد که محصولات خریداری شده به دستش خواهد رسید.

تعدادی از مشتریان بالقوه وبسایت شما به دلیل عدم وجود اطلاعات کافی و نحوه ی تحویل بسته خریداری شده، وبسایت شما را برای همیشه ترک می کنند.  همیشه به یاد داشته باشید بعد از کیفیت کالا ، دومین اصل ، زمان است. همواره سعی کنید در کنار شفاف سازی مناسب بازه زمانی تحویل کالا به مشتری، این بازه زمانی را کوتاه تر کنید. چرا که رقابت سایت های فروشگاهی و رقبای شما بر سر فاکتور های همچون کیفیت محصول و زمان تحویل کالا می باشد. پس حتما این مورد مهم را در نظر داشته باشید و برای آن برنامه ای معین و منظم تهیه کنید تا مشتری به خوبی از پروسه و روند کاری وبسایت شما در ارسال محصولات باخبر باشد.

8. برای سایت و محصولات خود تبلیغ کنید

مشاوره رایگان تبلیغات برای وبسایت فروشگاهی | راه های تبلیغ سایت فروشگاهی

رمز موفقیت : تبلیغات وبسایت خود را قطع نکنید!!

تبلیغ در هر کاری موثر است و نتیجه مطلوبی دارد. با تبلیغ اصولی سایت و محصولات خود می توانید فروش بیشتری را برای خود رقم بزنید. برای این کار می توانید از سایت هایی که مرتبط با محصولات شما هستند و بازدیدکنندگان زیادی دارند بخواهید تا لینک و یا بنر تبلیغاتی شما را در سایتشان قرار دهند. با این کار کاربران با کلیک بر روی بنر و یا لینک می توانند وارد سایت شما شده و از محصولات شما دیدن کنند. در این میان قطعا یکی از مشتریانی که وارد سایت شما شده اند به محصولات شما توجه کرده و آن را خریداری می کند. همچنین در صورتی که سایت شما رتبه بالایی در گوگل باشد، جستجوگرها به شیوه ای کاملا تاثیرگذار سایت شما را به کاربران معرفی خواهند کرد.

در کنار این سبک از تبلیغات که با عنوان تبلیغات کلیکی یا بنری یاد می شوند، شما می توانید در عرصه تبلیغات وبسایت فروشگاهی خود پا را فراتر گذاشته و از تبلیغات خود گوگل استفاده کنید. تبلیغات در گوگل با عنوان گوگل ادز که باعث می شود سایت شما در کلمات کلیدی مورد نظرتان در رتبه های اول نتایج گوگل نشان داده شود، تبلیغات نسبتا گرانی است. سیستم مالی تبلیغات گوگل با ارز دلار می باشد. از همین رو ، همواه نمی توان برای کسب و کارهای کوچک از این نوع تبلیغات به صورت پیوسته استفاده کرد. اما برای وبسایت هایی که درآمد بالایی از فروش محصولات خود دارند، گوگل ادز یک انتخاب مناسب و راه فرعی مناسب می باشد.

9. سایتی زیبا و جذاب طراحی کنید

اصول طراحی سایت های فروشگاهی | نمونه طراحی سایت فروشگاهی زیبا

طراحی زیبا و مشتری پسند وبسایت فروشگاهی 

زیبایی همیشه تاثیرگذار است به همین دلیل باید به ظاهر سایت خود اهمیت دهید. طراحی گرافیکی سایت شما باید مطابق با محصولات شما باشد به عنوان مثال رنگ و ظاهر سایت های آرایشی با سایت های فروش لوازم اتومبیل متفاوت است. البته لازم به ذکر است که طراحی سایت تنها به ظاهر آن مربوط نیست و طراحی تجربه کاربری یا همان UX باعث میشود که کاربران راحت تر به منوها و راه های ارتباطی با فروشگاه دسترسی پیدا کنند. همچنین سرعت لود سایت باید با میزان تصاویر و محتواهای سایت شما هماهنگ باشد تا کاربر به محض ورود به سایت شما صفحه بارگزاری شود. شما باسرچ در اینترنت با قالبهای آماده زیادی مواجه خواهید شد ولی برای این که وبسایت فروشگاهی پرفروشی داشته باشید، قالب سایت میبایست به صورت اختصاصی طراحی گردد. اگر می خواهید در حوزه خود اولین باشید، برای طراحی سایت فروشگاهی خود بهترین هزینه را کنید.

هزینه ای که برای طراحی و ظاهر سایت خود می کنید، کمی جلوتر به خوبی خود را نشان می دهد. در طراحی سایت نیز علاوه بر فاکتور های مهم تکنیکال ذکر شده ، مجدد باید خودتان را جای مشتری و مخاطب قرار بدهید و از دریچه نگاه او وارد سایت شده و موارد را مورد بررسی قرار دهید. فضای کاربری ساده سایت شما بسیار می تواند حائز اهمیت باشد. در دسترس بودن دکمه های تماس و اطلاعات محصول و … باید به نحوی طراحی و در سایت قرار داده شوند که مخاطب برای انجام هر فعلی در وبسایت فروشگاهی شما دچار سرگشتگی نشود. 

10. تاثیر سئو سایت را جدی بگیرید

اهمیت سئو سایت برای سایت های فروشگاهی | اموزش سئو سایت برای وبسایت فروشگاهی

رقابت وبسایت های فروشگاهی در سئو سایت آنهاست

سئو سایت که کمی قبل تر هم از آن یاد کردیم تشکیل شده است از یک سری ترفندها و روش هایی که به صورت چشمگیری بر روی میزان بازدید کنندگان شما تاثیر دارد. برای این که سایت فروشگاهی پرفروشی داشته باشید باید سئو سایت را جدی بگیرید. سئو به شکلی باورنکردنی میزان فروش شما را افزایش می دهد و در میان سایت های فروشگاهی سایت هایی موفق تر هستند که بتوانند در جستجوگرهای گوکل اعتبار بیشتری را کسب کنند. بنابراین با استراتژی های مختلف از جمله لینک و بک لینک، محتوای جذاب، سرعت لود سایت، طرح قالب سایت و … می توانید افزایش فروش را برای خود رقم بزنید. امروزه سئو به عنوان یک تخصص مهم در کسب و کار اینترنتی مطرح ی باشد و افراد زیادی به صورت تخصصی و حرفه ای در زمینه سئو سایت در حال فعالیت هستند.

وبسایت فروشگاهی شما نیز اگر به دنبال رقابت و کسب بهترین رتبه های گوگل می باشد باید از این تخصص مهم بهره لازم را ببرد. بسته به حجم کاری فروشگاه و رقابت های موجود، شما می توانید یک متخصص سئو را به صورت بلند مدت برای وبسایتخود به کار بگیرید. گاهی برای رقابت در تمامی کلمات و بهبود رتبه خود در میان رقبا لازم می شود از یک تیم سئو استفاده کنید. چرا که رقبای شما بیکار نمینشینند و آنها نیز با بهره مندی از تخصصی به نام سئو و سئوکاران در تلاشند وبسایت خود را به رتبه های اول گوگل نزدیک کنند. شما نیز هر لحظه باید هوشیار بوده و خود را برای این رقابت نفسگیر آماده نگه دارید.

برای مشاوره رایگان تبلیغات، طراحی و سئو سایت های فروشگاه می توانید از خدمات استودیو کاتشو  استفاده کنید.


امیدواریم این مطلب براتون مفید واقع شده باشه ، نظرات خودتون رو برامون کامنت کنید

شما می تونید این مطلب رو از طریق سرویس های اشتراک زیر برای دیگران ارسال کنید

5/5 - (2 امتیاز)

3 دیدگاه

  • بهترین سایت فروشگاهی هم داشته باشی باز هم نمیشه حریف امثال دیجی کالا شد
    مگر اینکه فقط با هزینه و تبلیغات گسترده بشه رقابت کرد

  • شما خدمات طراحی سایت فروشگاهی هم انجام میدین؟؟

    • سلام دوست عزیز
      بله کاتشو در زمینه طراحی وبسایت و برنامه نویسی سایت نیز خدمات ارائه میده
      شما می تونید با تماس از طریق پشتیبانی واتس اپ یا تماس تلفنی، ایده و برنامه خودتون برای سایت مدنظر رو با ما در میون بزارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *