آموزش ترفند های افزایش فروش در اینستاگرام

10 راهکار برای افزایش فروش در اینستا | ترفند های بالا بردن فروش در اینستاگرام

فهرست مطالب

[vc_row rtl_reverse=”yes”][vc_column][vc_column_text]

استراتژی و راهکار افزایش فروش در اینستاگرام

امروزه خرید و فروش در اینستاگرام به صورت چشمگیری افزایش یافته و فروشندگان برای فروش بیشتر محصولات خود پیج هایی را ساخته اند تا از این طریق بتوانند کاربران بیشتری را به خود جذب کنند. اینستاگرام نیز به صورت پیوسته سرویس های خدمات رسانی خود و اپلیکیشن را بروزرسانی میکند تا خدمات بهتر و راحت تری را برای بازار مارکتینگ خود فراهم کند. همیشه بدونید که هدف اول و آخر اینستاگرام رضایت کاربرانش هست و تمامی الگوریتم های آن بر اساس همین اصل آپدیت و بروز می شوند. از طرفی افزایش تعداد پیج های فروش در اینستاگرام باعث سردرگمی کاربران شده و رقابت داغ بر سر فروش بیشتر را در بین افراد ایجاد کرده است. ما در این مقاله کاربردی و مفید یک سری استراتژی و ترفندهای کاربردی برای جذب مخاطبان و افزایش فروش در اینستاگرام را به شما آموزش میدهیم تا از این طریق در میدان رقابت جا نمانید.

ساخت موشن گرافیک

درباره اینستاگرام مارکتینگ بخوانید

1) انتخاب بیو مناسب برای یک پیج بیزینسی

نمونه بیوگرافی اینستا | بیو مناسب برای اینستاگرام پیج های بیزینسی

به بیوگرافی کسب و کار خود در اینستاگرام توجه کنید

بیو تاثیر بسیار زیادی بر روی افزایش بازدیدکنندگان شما دارد. وقتی مخاطب به هر دلیلی وارد پیج شما می شود، در کنار تصویر پروفایل شما ، اولین چیزی که مشاهده می کند بیو یا همان اطلاعاتی درباره شما و مجموعه شما است. با استفاده از بیو اینستاگرام می توانید به صورتی کاملا مختصر نوع فعالیت و کسب و کار خود را معرفی کنید. با این روش کاربر به محض ورود به پیج شما به راحتی می تواند با نوع کار شما و نحوه فروش و ارائه خدمات شما آشنا شوند. همچنین شما می توانید راه های ارتباطی با خود را در این بخش قرار دهید تا کاربران راحت تر به شما دسترسی پیدا کنند. در واقع می توان گفت که بیو Instagram نوعی شناسنامه کاری شما می باشد. برای تدوین و نوشتن بیو اینستاگرام اصول مهمی وجود دارد که همواره باید آن ها را رعایت کرد.

2) روش های خرید متعددی را برای مشتری ارائه دهید

آموزش و ارائه روش های فروش در اینستاگرام | نحوه خرید از اینستا

روش های فروش در اینستاگرام را بررسی کنید

امروزه تمامی افراد به دنبال روش های راحت هستند به همین دلیل باید چندین روش خرید را در اختیار کاربر قرار دهید تا به راحتی و از هر روشی که برایشان آسان تر است بتوانند هزینه محصول را پرداخت کنند. همچنین روش های پرداخت را به شکلی کاملا شفاف به مشتریان خود توضیح دهید تا به سرعت با روش کار شما آشنا شوند. برای معرفی انواع روش های پرداخت هزینه ها می توانید آن را در قالب هایلایت به صورت کامل توضیح دهید. هایلایت ها بخش جذاب و مفیدی هستند که می توانند گزینه بسیار خوبی برای حرف های مهم شما باشند. هایلایت ها دقیقا بعد از قسمت بیو دومین قسمتی از صفحه شما هستند که مخاطب با آن روبرو می شود. شما می توانید روش های فروش خود را در قالب استوری های جذاب و هایلایت شده در بالای صفحه خود به مشتری و مخاطب ارائه دهید.

3) در انتشار محتوا پیج نظم داشته باشید

تولید محتوا برای اینستاگرام | تهیه پیوسته محتوای عکس و فیلم برای اینستا

رمز موفقیت شما در تولید محتوای پیوسته پیج شما است

این که در هر ساعت و روزی که دوست داشتید پست منتشر کنید کیفیت کار شما را کاهش می دهد. برای این که به صورت مرتب و منظم کار کنید باید برنامه هفتگی و یا ماهانه داشته باشید. بدین صورت که در ابتدای هر هفته و یا هر ماه تعداد پست های منتشر شده خود را از قبل آماده کرده و در ساعت مناسبی منتشر کنید و این روش را به صورت مرتب ارائه دهید. به عنوان مثال شما باید در هفته سه هفته پست منتشر کرده و روزهای آن باید کاملا مشخص باشد. این نظم در انتشار محتوا باعث می شود که مشتریان بدانند که پیج شما کاملا برنامه ریزی شده و معتبر می باشد. همینطور خود اینستاگرام نیز متناسب با فعالیت منظم شما ، به پیج شما ارزش و اعتبار می بخشد.

برای متمایز شدن و رشد سریع ، بهتر است از محتوا های جذاب و غیر کیلیشه ای در صفحه خود استفاده کنید. ویدیو مارکتینک جادو میکند ، سعی کنید به صورت منظم محتوای ویدیویی را در برنامه پست های خود قرار دهید. این ویدیو ها می توانند در قالب رضایت مشتری، فیلم آموزشی ، پشت صحنه کار شما، تیزر تبلیغاتی حرفه ای و … باشند. برای انتشار منظم پست های خود بهتر است از فیسبوک استفاده کنید. به تازگی فیسبوک بعد از خرید شرکت Instagram ، با تغییر ظاهر خود فضای منحصر فرد و مجزایی با نام Creator Studio را در دسترس کاربران خود قرار داده است. شما با استفاده از این بخش ، به صورت کاملا رایگان می توانید مدیریت و برنامه ریزی مناسبی برای پست های منتشر شده پیج اینستاگرام خود داشته باشند.

4) تبلیغات خود را گسترش دهید

مشاوره رایگان تبلیغات در اینستاگرام | راهنمایی و آموزش اصول تبلیغ در اینستا

گسترش تبلیغات در اینستاگرام یک حرکت رو به جلو

تبلیغات تاثیر شگفت انگیزی را بر روی گسترش کسب و کار شما دارد. در واقع تبلیغات باعث می شود که کاربران بیشتری با پیج شما آشنا شده و افراد جدیدی به پیج شما سر بزنند. برای این که تبلیغات موثرتری داشته باشید باید از جملات کوتاه ولی تاثیرگذار برای تبلیغات استفاده کرده و مخاطب را به سرعت به خود جذب کنید. روش های زیادی برای حرکت های تبلیغاتی رو به جلو در بستر اینستاگرام وجود دارد. ولی همیشه سعی کنید در کنار الگو قرار دادن و الهام گرفتن از رقبا و پیج های موفق، روش های جدیدی را برای تبلیغات خود بسازید. کمی وقت بگذارید و فکر کنید ، بسته به نوع تجارت و خدماتی که ارائه می دهید چگونه تبلیغات مثبتی را در بستر Instagram می توان داشت؟؟

برای مثال اگر یک پیج فروشگاهی هستید می توانید از مشتریان خودتون که رضایت داشتند کمک بگیرید و با بازتاب رضایت آنها در پیج خودتون یک تبلیغات عالی و تاثیر گذار داشته باشید. اگر دوره یا محصول خاصی را می فروشید، می توانید تخفیف ها و حراج های مناسبتی رو در تبلیغات خودتون اعمال کنید تا محصول شما دست به دست در فضای اینستاگرام بچرخد و باعث جلو رفتن شما در تبلیغات باشد. همچنین برای این که تبلیغات شما بازدهی بیشتری داشته باشد باید از پیج های معتبر و پربازدید برای تبلیغ کار خود استفاده نمایید. علاوه بر آن از روش های دیگری مانند هشتک گذاری نیز می تواند باعث گسترش کسب و کار خود شوید.

5) از اینفلوئنسرها کمک بگیرید

معرفی اینفلوئنسر های خوب اینستاگرام | نکات استفاده از اینفولوئسر در اینستا

اعتماد سازی و تبلیغ در قالب اینفلوئنسر ها

اینفلوئنسرها افرادی هستند که پیجی فعال در اینستا دارند و از روزمرگی های خود عکس و فیلم تهیه می کنند و از این طریق اعتماد کاربران را بسیار به خود جلب کرده و مردم دوستشان دارند. صحبت ها و تبلیغات اینفلوئنسرها تاثیر بی نظیری بر روی گسترش کسب و کار شما دارد. همچنین می توانید کد تخفیف را به این افراد اختصاص دهید. به عنوان مثال در صورتی که شما پیج فروش پوشاک دارید می توانید بدین صورت تبلیغ کنید که افرادی که از طریق پیج اینفلوئنسر وارد پیچ شما می شوند از 20 درصد تخفیف بهره مند خواهد شد. این روش بسیار تاثیرگذار است و اغلب پیج های پرفروش و برندها از این روش برای فروش بیشتر استفاده می کنند.

با استفاده از اینفلوئنسر ها یک حرکت به اصطلاح بهمنی در تبلیغات و بازید پیج شما شکل می گیرد. زمانی که این حرکت بهمنی برای پیج شما اتفاق می افتد و مخاطبان زیادی وارد پیج شما می شوند، اینستاگرام به خودی خود متوجه بازخورد چشمگیر پیج شما می شود. در این حالت Instagram ارزش گذاری پیج شما را در الگوریتم های دیگر خود را تغییر می دهد. الگوریتم هایی نظیر نمایش دادن پست هایتان به تعداد افراد بیشتر و  قرار دادن پست های شما در قسمت سرچ اینستاگرام برخی از کاربران. در مجموع استفاده از پیج های اینفلوئنسری که سیل عظیمی از مخاطبان واقعی و فعال را در خود دارند ، کمک بزرگی به رشد سریع ، دیده شدن و فروش شما می شود. 

6) مسابقه برگزار کنید و جوایز دهید

ترفند های افزایش فروش در اینستاگرام | ایده برگزاری مسابقه و چالش در اینستاگرام

ایده برگذاری مسابقه و چالش های اینستاگرامی

برگزاری مسابقات می تواند به صورت چشمگیری بازدیدکنندگان پیج شما را افزایس دهند. امروزه بسیاری از پیج های معتبر از این روش برای جذب بیشتر کاربر استفاده می کنند و از این طریق فالورهای خود را به شکلی باور نکردنی افزایش می دهند. به عنوان مثال شما سوالی را مطرح می کند و از کاربران پیج میخواهید که به سوالات شما پاسخ دهند و در این میان بین افرادی که پاسخ صحیح داده اند به قید قرعه جوایزی تعلق می گیرد. از این طریق کاربران جدیدی برای شرکت در مسابقه وارد پیج شما می شوند. برای اعتماد سازی و گسترش شرکت کنندگان، مرحله قرعه کشی و پرداخت جوایز باید کاملا شفاف سازی شود و برنده به صورت واقعی معرفی گردد. به چالش کشیدن کاربران همیشه تاثیر مثبتی را بر روی پیج شما ایجاد می کند به همین دلیل برگزاری مسابقات را در لیست برنامه های پیج خود قرار دهید.

ایده داشتن را در الویت کار خود قرار دهید و در کنار الهام گرفتن از پیج های مربط و موفق ، چالش ها و مسابقات متفاوتی را برای صفحه طراحی کنید. شما در قالب این مسابقات و چالش ها می تونید از شرکت کنندگان بخواید که نسبت به پیج شما اینتراکشن داشته باشند ، پیج شما رو تگ کنند و از هشتگ های شما استفاده کنند. این موضوع به خودی خود تاثیر چشمگیری در رشد شما خواهد داشت و رفته رفته شما را در مسیر برندینگ و برند شدن صفحه تان در اینستاگرام قرار می دهد.

7) مخاطبین خود را بشناسید

پیدا کردن مخاطب هدف در اینستاگرام | نحوه پیدا کردن مشتری در اینستا

پیدا کردن مخاطب هدف در اینستاگرام

شناسایی مخاطب اصلی است که باید به آن بسیار توجه شود این کار یکی از پربازده ترین استراتژی و ترفندهای افزایش فروش در اینستاگرام به شمار میرود. شما باید بدانید که مخاطبین شما چه رده سنی دارند؟ جنسیت مخاطبین شما چیست؟ تایم های آزاد مخاطبین چه ساعت هایی است؟ شاید با خودتان فکر کنید که این سوالات چه اهمیتی دارد وچرا باید مخاطبین خود را بشناسیم. شناخت سن، جنسیت، تایم آزاد و…باعث میشود که شما پستی مرتبط با مخاطب خود بگذارید و لایک و کامنت بیشتری از آن پست دریافت کنید و در نهایت بازخورد بیشتری کسب کنید. با وجود این شناخت پست های شما به سلیقه کاربران نزدیکتر شده و رضایت آنها را به دنبال دارد. در نتیجه شما پس از شناسایی مخاطب میتوانید علاوه بر منتشر کردن کالاهای خود، مطالبی مطابق با نیاز کاربران را نیز منتشر کرده و همین امر باعث ماندگاری مخاطبان در پیج شما میشود.

پس در مدیریت صفحه اینستاگرام خود همواره باید مخاطب خود را رسد کرده و متناسب با طیف مخاطب پیج محتوا منتشر کنید. یا اصلا برعکس، می توانید از ابتدا به دنبال مخاطبانی بروید که به طیف کاری شما و پست های شما نزدیک تر هستند. یکی از مزیت های بازار Instagram نسبت به بازار های دیگر این است که شما می توانید به دنبال مخاطب هدف خود بروید و مشتری کالا یا خدمات خودتون رو پیدا کنید و با یک اینتر اکشن آن را از خدمات یا محصولات خاص خود مطلع کنید. اینستاگرام نیز برای انالیز و مدیریت داده های پیج شما قسمتی به نام INSIGHT را قرار داده است. شما به وسیله این قسمت کاربردی داده های آماری خود نظیر تعداد مخاطبان آقا یا خانم پیج ، رنج سنی مخاطبان ، شهر یا کشور سکونت و… را می توانید مشاهده و آنالیز کنید.

8) به ظاهر پیج اینستاگرام خود برسید

اصول بارگذاری تصاویر در اینستاگرام | آپلود تصویر با کیفیت در اینستا

تصاویر باکیفیت در پیجتان قرار دهید

زمانی که تمامی موارد و اصول مدیریت صفحه اینستاگرام را رعایت کنید ولی پیجتون ظاهر مناسب و محتوای کیفیت پایین داشته باشه، زحمات شما بی فایده هستند. ظواهر و تصاویر نقش مهمی را در میزان فروش محصولات ایفا می کند. در صورتی که تصویر قرار داده شده در پیج از کیفیت بالایی برخوردار باشد، کاربران به راحتی می توانند با جزئیات محصول آشنا شده و انتخاب راحت تری داشته باشند. اهمیت کیفیت عکس ها به قدری است که حتی برخی از پیج های معتبر برای قرار دادن تصاویر محصولات از عکاسان حرفه ای در این زمینه کمک می گیرند تا عکس منتشر شده از کیفیت بالایی برخوردار باشد. همچنین می توانید با کمی سلیقه و خلاقیت با ترکیب بندی و چیدمانی جذاب، تصاویری مورد پسند کاربران را به ثبت برسانید.

لازم نیست برای هر پست خود طراحی های آنچنانی و وقت گیر داشته باشید. میتونید از طرح ها و الگو های آماده در بستر اینترنت استفاده کنید. برای زیبایی بیشتر به صفحه خود رنگ و تم دهید و تا جای ممکن در زیباسازی پیج خود وقت و انرژی صرف کنید. دقت داشته باشید که پیج شما ، معرف برند و مجموعه ی شما است. شما برای تبلیغاتو دیده شدن در اینستاگرام وقت گذاشته اید ، هزینه کرده اید. زمانی که مخاطب از پروفایل شما بازدید می کند ، زیبایی و رنگ بندی های صفحه شما در کنار کیفیت تصاویر و محتوا ، چشم مخاطب را درگیر خود می کند. آنجاست که مخاطب میفهمد که شما برای او و مجموعه خودتون  ارزش قائل شده اید و این یک خود یک امتیاز مثبت و تاثیر گذار می باشد. 

9) پاسخ به کامنت ها را فراموش نکنید

اصول پاسخ دهی کامنت در اینستاگرام | نکات کامنت جواب دادن در اینستا

اصول و نکات پاسخدهی به کامنت ها را رعایت کنید

حاصل و خروجی کار شما در اینتراکشن های مخاطب و مشتریان شما می باشد. مخاطبان بعد از تمام کارهایی که کردید به پیج شما آمده یا پست های شما را دیده و لاک می کنند. آنها گاها در مورد موارد مختلف خدمات و محصولات شما سوالاتی مطرح می کنند. پاسخ به نظرات و کامنت های کاربران کار زمان گیری است ولی باید بدانید که این کار باعث می شود تا کاربران بدانند که با یک شخص حقیقی در ارتباط هستند و به این موضوع واکنش نشان خواهند داد. هنگامی که شما به سرعت به سوالات و نظرات کاربران پاسخ می دهید افراد به این نتیجه می رسند که این پیج برای مشتریان خود ارزش قائل است و به سوالات و درخواست های آن ها اهمیت می دهد. از این طریق برند شما بیش از قبل در بین کاربران دیده و معروف خواهد شد.

از طرفی اول مقاله اشاره کردیم که توجه و الگوریتم های Instagram بر اساس رضایت کاربران تدوین و تنظیم شده است. تعامل در اینستاگرام مهمترین اصل برای اثبات این است که شما برای مخاطب خود ارزش قائل هستید. شما با پاسخ دادن به دایرکت ها، کامنت ها، لایک و… به اینستاگرام نشان می دهید که به صورت پیوسته با مخاطب خود در ارتباط هستید. این موضوع که رفتار و مِنش در فروش بیشتر تاثیر دارد، امری است که در هیچ زمینه ای نمی توان آن را نادیده گرفت در نتیجه برای فروش بیشتر باید با کاربران خود تعامل داشته باشید. در پاسخدهی کامنت ها پیشنهاد می کنیم که مستقیما به سراغ فروش محصول یا خدمات خودتون نرید. ابتدا به مزیت ها و مواردی که برای مشتری یا مخاطب مفید می باشد، اشاره کنید و سپس مشتری را به تماشای مشتری های راضی خود و اعتبار برندتان هدایت کنید.

10) حتما در زیر پست هایتان هشتگ بزنید

نکات و قواعد استفادهاز هشتک ها | چرا باید از هشتک استفاده کنیم؟

استفاده از هشتک ها در اینستاگرام یک مسیر مجزا برای جذب مشتری

هشتگ زدن برای محصولات خود مانند این است که شما در پاساژ و یا فروشگاهی محصولات خود را به فروش بگذارید. در گذشته افراد برای خرید به پاساژها و فروشگاه ها مراجعه می کردند و امروزه برای جستجو در اینستاگرام به دنبال هشتگ ها می روند. افرادی که به صورت اصولی و هوشمندانه از این هشتگ ها استفاده کننده باعث می شود که حتی مشتریانی که هیچ آشنایی قبلی با پیج و برند شما ندارند نیز به صورت ناخواسته وارد پیج شما شوند. هشتگ ها باید مطابق با حوزه کاری شما بوده و کلماتی باشند که کاربران بیشتر آن ها را سرچ می کنند. حتی می توانید به صورتی اختصاصی برای خود هشتگ ایجاد کنید بدین صورت افراد به صورت یکجا می توانند محصولات شما را با استفاده از هشتگ ها پیدا نمایند.

اصول بسیار مهم و کاربردی زیادی در استفاده هشتگ های اینستاگرام وجود دارند که رعایت هر یک از آنها به رشد پیجتان کمک خواهد کرد. مهمترین نکته در استفاده هشتگ ها تعداد انها میباشد. Instagram در سالهای اخیر چندین بار محدودیت های تعدادی هشتگ ها را تغییر داده است. در حال حاضر شما می توانید در هر پست خود تعداد 30 هشتگ را لحاظ کنید. هشتگها درست عین بلیط بخت آزمایی می مانند، با استفاده هر یک از انها شانس دیده شدن و جذب مشتری دارید. پس باید از تمامی 30 شانس خود بهترین استفاده ا بکنید. خودتون رو جای مخاطب هدف گذاشته و کلمات کلیدی که در حوزه فعالیت شما سرچ می شوند را برای هشتگ های خود مد نظر قرار دهید. از هشتگ های کلی و شلوغ خودداری کنید چرا که شانس شما را می سوزانند همچنین از هشتگهای بلند نیز فاصله بگیرید که نتیجه ای برایتان ندارند.

مدیریت هشتگ ها 

پیشنهاد می کنیم حتما وقت بذارید و لیستی از هشتگ های مرتبط با کار خود را پیدا کنید. پتانسیل بازدید و ترافیک هر یک از این هشتگ ها  را رسد کنید. حتمابه پیج های مرتبط با حوزه کاری خود و رقبا سر بزنید. مزیت Instagram جهان باز بودن آن است و اطلاعاتی که شما می توانید به راحتی از پیج های دیگران دریافت کنید. هشتگ های رقبا و همکاران خود را رسد کنید و اگر احساس می کنید که هشتگ های مناسبی برای کارتان هستند ، آنها را در لیست خود قرار دهید. فراموش نکنید که هر یک از این هشتگ ها یک راه ورودی به پیج و دریافت خدمات شما هستند. وبسایت ها و برنامه های زیادی در زمینه مدیریت و آنالیز هشتگ های اینستاگرام وجود دارند که در صورت سرعت بخشیدن به کارها ، پیشنهاد میکنیم حتما از آنها استفاده کنید.

راه های افزایش فروش اینستاگرام | راهنمایی نکات فروش در اینستاگرام

راه های جذب مشتری از طریق اینستاگرام

در نهایت باید بگوییم که هیچ چیزی مانند خلاقیت نمی تواند برند شما را معروف کند. در صورتی که شما روشی تکراری و مانند سایر پیج ها را در پیش بگیرید شاید پیج جذابی داشته باشید ولی اگر قصد دارید که محصولات پرفروش در Instagram داشته باشید با یک خلاقیت و یا ایده پردازی می توانید در ذهن مخاطبین خود ماندگار شوید. برای این خلاقیت نیازی به راهکارها و ترفندهای پیچیده ای نیست و تنها با یک خلاقیت ساده می توانید به صورت چشمگیری بازدید کنندگان پیج خود را افزایش دهید.

کاربران از این که مدام پستی شبیه به سایر پیج ها ببینند خسته می شوند. شما پیش از هر چیزی باید این سوال را از خود بپرسید که چه چیزی باعث می شود که کاربران از میان تمامی پیج های موجود در اینستاگرام پیج شما را دنبال کنند چیست؟ در نتیجه متمایزتر از سایر پیج ها فعالیت کنید و ایده پردازی و خلاقیت را اصل کار خود قرار دهید تا در این عرصه موفق تر شده و فروش بیشتری داشته باشید.

برای مشاوره رایگان مدیریت محتوا و پیج اینستاگرام خود با کاتشو در تماس باشید

استودیو فیلمسازی کاتشو

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row el_id=”trailer”][vc_column][cz_title id=”cz_83377″]


امیدواریم این مطلب براتون مفید واقع شده باشه ، نظرات خودتون رو برامون کامنت کنید

شما می تونید این مطلب رو از طریق سرویس های اشتراک زیر برای دیگران ارسال کنید

[/cz_title][/vc_column][/vc_row]

5/5 - (2 امتیاز)

3 دیدگاه

  • Avatar for Arya علی فدایی گفت:

    ویدئو تبلیغاتی 1 دیقه ای می خواستیم برای پیج فروشگاهیمون

  • خدمات مدیریت صفحه اینستاگرام به همراه محتوا میخواستیم برا مجموعمون انجام میدین؟

    • سلام دوست گرامی
      بله یکی از خدمات اصلی کاتشو خدمات ویدئو مارکتینگ در قالب صفحات مجازی نظیر ایسنتاگرام است
      همچنین شما می تونید از مشاورین ما در جهت بهبود رشد کسب و کار صفحه اینستاگرام و راهکارهای افزایش فروش بهره ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *